kesäkuuta 30, 2015

Kesäkuun viimeinen päivä

Olen putkahtanut tähän maailman kesänkuun viimeisenä päivänä joten olen totaalisesti kesän lapsi niin mieleltäni kuin sielultanikin. Rakastan kevättä ja ennen kaikkea kesää vuodenajoista eniten. Olen joskus vitsaillut, että voisin ottaa sellaisen vuoden, jossa olisi yksi kuukausi syksyä ja toinen talvea ja loppuosa voisi jakautua tasaisesti kevään ja kesän välille. Tai ehkä tarkemmin ajateltuna vielä niin, että kesää olisi kuitenkin 2/3 osaa loppuajasta :)


Kun kevät aurinko alkaa paistaa ja päivä pidentyä alan jo haaveilla tulevasta kesästä ja lämmöstä sekä siitä, että voin alkaa kulkea ilman sukkia ja vähemmillä vaatteilla. Rakastan kesätuulta hiuksissa ja sitä, että voin istua auringossa parvekkeella juomassa aamukahvia Hesarin kanssa vaikka arkiaamuna ennen töihin lähtöä ja viereisissä koivuissa laulavat kilpaa kaikki aamuvirkut sirkuttajat

Kesäillassa voisin taas tuijottaa lumoutuneena taivaalle kirkuvia nopeasti lentäviä pääskysiä, jotka keräävät viimeisiä hyönteisiä poikasilleen iltaruuaksi. Rakastan kulkea kukkaniityllä poimimassa mukaan kimpullisen luonnonkukkia ja jaksan aina ihailla sitä Luontoäidin monimuotoisuutta ihan tavallisissa kedonkukkasissa, jotka omalla herkkyydellään päihittävät monet viljellyt kukkaset. 

Pidän uimisesta järvivedessä ja sen jälkeen makaamisesta pyyhkeen päällä rantahiekassa kuunnellen aaltojen liplatusta. Soutaminen veneellä tyynellä järvenselällä on nautinto ja jos siihen voi yhdistää vielä mato-onkimisen ollaan jo taivaassa. Se ensimmäinen hetki kun voit paljain jaloin kävellä nurmikolla ja tuntea varpaittesi alla hieman kostean vastaleikatun ruohon tuoksun. 

Kesä on NIIN minun juttuni ja saan siitä voimaa ja energiaa :)

Koska on syntynyt 21.6. - 22.7. välisenä aikana olen siis horoskooppimerkiltäni rapu. En tiedä olenko ihan tyypillinen rapu mutta yhden asian allekirjoitan täysin varauksetta. Olen luonteeltani äärimmäisen sitkeä ja päämäärään pyrkivä. Jos en pääse ihan suoraan eteenpäin saatan ottaa pari askelta sivulle ja jopa taaksepäin edetäkseni taas sisukkaasti eteenpäin :D Rapunaisena minulla on myös terävät sakset, joilla saatan tarttua melko tiukasti kiinni asioihin, ihmisiin, ajatuksiinkin .... 

Kovan kuoren alla ravuillakin on äärimmäisen pehmeä sydän, jota heidän panssarinsa suojaa.
Ravun horoskooppi kuvauksessa tunnistan myös itsessäni suuren intuition ja herkkyyden. Seuraan melko tiukasti vaistojani eli aina en osaa selittää miksi toimin jollain tietyllä tavalla koska teen niin siksi "kun minusta tuntuu, että näin pitää tehdä". Täytyy sanoa, että intuitioni ei juurikaan ole pettänyt minua joten tällä tiellä ajoin jatkaa tästä eteenkin päin. Olen tehnyt ja tulen varmasti tekemään suuria päätöksiä perustuen intuitiooni.

Ravun merkeissä syntyneitä kuvataan usein taiteellisiksi henkilöiksi. Totta on, että rakastan arjen luksusta eli haluan tehdä niistä joka päiväisistäkin hetkistä mieleenpainuvia ja kauniita. Rakastan ruuanlaittoa ja pöydän kattamista ateriaa varten vaikka söisin vain yksin. En voisi kuvitella lusikoivani jotain mikroaaltorasiasta keittiöjakkaralla istuen. Voin syödä kyllä sen Saarioisten Äitien tekemän ruuan mutta omalta lautaselta ja "vähän somistettuna basilikan lehdillä". 


Ravun horoskooppimerkissä on myös paljon itselleni täysin vieraita asioita. En masennu helposti, en käperry kuoreeni, kieriskele itsesäälissä, en todellakaan ole ujo tai jännitä esiintymistä ja suuria joukkoja. Olen luonteeltani pikemminkin energisen positiivinen - joskus jopa yltiöoptimisti ja rakastan väkijoukkoja eikä esiintyminen koskaan jännitä minua. Olen mielelläni keskipisteessä enkä tunnista tuota käpertymistä itsestäni. Osaan kyllä tarpeen vaatiessa olla pisteliään piikikäs ja kalistella saksiani mutta pyrin välttämään konflikteja. 

Näin syntymäpäiväni kunniaksi katsoin mitä mtv3 kesähoroskooppi lupaa minulle. Sanoisin ettei ollenkaan paha vai mitä mieltä olette.


"Tänä vuonna sinulla on paljon ideoita ja voit testata niiden hyvyyttä ystävilläsi. Ja ystäviä sinulla riittää, sekä vanhoja että uusia. Kesäsi on täynnä rakkautta ja intohimoa. Syksyllä saat bisnesmahdollisuuden, johon sinun kannattaa tarttua, olitpa valmis tai et. Talvella keskityt perheeseesi ja vietätte ihania yhteisiä hetkiä. Onnenkuukautesi on elokuu."

Tämä kesäkuun viimeinen on ollut todella oivallinen syntymäpäivä. Pedikyyrissä Living Day Spassa, kiharat kuosiin ja pizzaa Putte's Bar and Pizzassa. Kotona pöydällä on kimppu vaaleanpunaisia pioneita ja pimenevään ukkosiltaan sytytettiin pari kynttilään. Superihana päivä ja mikä parasta enää 
KOLME AAMUA KESÄLOMAAN.



Aa kesän lapsi kun oon.
Aa villi luonteeni on.
Aa kesän lapsi mä oon.
Aa poissa huoleni on.


4 kommenttia:

  1. Onnea onnea vielä kerran! Helteetkin alkavat sopivasti lomasi alkuun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos :) Kyllä tässä hellettä on jo kaivattukin.

      Poista