maaliskuuta 24, 2017

25 satunnaista faktaa minusta

Nappasin ihanan Tuulannelin blogista hauskan blogihaasteen, jossa saatte kuulla minusta 25 täysin satunnaista faktaa. Olisin helposti saanut täyteen vaikka tuplamäärän tosiasioita itsestäni koska ehkä tämän viikottaisin postailun viedessä jää joskus oma persoona sinne kaiken taakse piiloon lymyämää. Ota hyvä asento siellä ruudun toisella puolella ja hyppää mukaan Marjon satunnaisiin faktoihin täysin randomissa järjestyksessä.

1. Olen 180cm pitkä ja ylpeä siitä. En ole koskaan kulkenut kumarassa ja yrittänyt näyttää lyhyemmältä. Pituus on aiheuttanut hauskoja tilanteita kun joskus ennen muinoin yöelämässä tuli tassiinkutsu ja pöydästä nousikin parikymmentä senttiä hakijaa pidempi daami vielä melkoiset korkokengät jalassaan. Itseäni tanssiminen lyhyemmän miehen kanssa ei haitannut juurikaan.

2. Olen hypännyt laskuvarjolla 4000m korkeudesta tandemhypyn. Olin haaveillut laskuvarjohypystä ja puhunut siitä vuosia joten kaverini järjestivät sen yhtenä kesäiltana minulle Malmin lentokentällä. Vapaapudotus tuntui ihan huikealta. Kun olisin sukeltanut johonkin syvälle ja ainoa asia mistä huomasi, että pudotaan oli poskien väpätys ilmavirrassa. Ihan huikea kokemus ja laskeuduttuamme toivoin jo uutta hyppyä.


3. Olen impulsiivinen ja innostuva luonne. Haluan kokeilla ennakkoluulottomasti asioita, tutustua paikkoihin ja ihmisiin. Joku enemmän introvertti voi kokea minut AHDH ihmisenä mutta touhuissani on aina punainen lanka mukana ja tiedän mitä teen.

4. Olen hitsannut vedonlyönnin seurauksena. Arvostelin työpalaverissa yhden metallirunkoisen kalusteen hitsisaumoja ja miespuoleinen kollegani heitti minulle "Turha arvostella kun ei itse edes saa kahta kappaletta yhteen hitsaamalla." Löimme vetoa - juu olen myös joskus yllytyshullu - ja minä voitin 50€ vedon. Itse asiassa hitsasin neljän metallinpalaa yhteen ystäväni lainaamilla laitteilla ja ohjeilla.


5. Olen äärimmäisen sitkeä ja määrätietoinen luonne. Asetan päämääriä ja kuljen niitä kohti. Jos en pääse suoraan menen askeleen sivulle ja vaikka pari taaksekin päin mutta seuraavaksi taas eteenpäin.

6. Uskon horoskooppeihin mutta en todellakaan niihin lehdissä oleviin päivä- tai viikkoennustuksiin, joissa useimmissa on aina samat jutut eri merkeille vähän vaihtelevin sanakääntein. Uskon siihen, että sillä on merkitystä miten tähdet ovat olleet taivaankannella juuri minun syntymäni hetkellä ja miten ne vaikuttavat luonteeseeni. Olen rapu ja tunnistan itseni aika hyvin rapunaisen luonnehdinnasta.


7. Käytän navigaattoria vain silloin jos minun täytyy vieraassa kaupungissa päästä perille mahdollisimman pian enkä tunne kaupunkia. Inhoan sitä, että monotoninen ääni käskee minun kääntyä oikealle vaikka haluankin ajaa suoraa ja kääntyä vasta seuraavasta risteyksestä.


8. Olen ollut aktiivisesti somessa mukana vuodesta 2007. Muistan kuinka liityin Facebookiin ja siellä heiteltiin kavereita vampyyreilla :) Olin myös ensimmäisten mukana ThingLinkissä, joka oli mielenkiintoista. Twitterin jätin suosiolla väliin ja Bloggeriin liityin jo aiemmin mutta aktiivisesti olen blogannut siellä 2012 lopusta. Harmittaa kun blogiurani ihan ensimmäiset postaukset menivät Kenkälaatikon myötä taivaantuuliin kun yritys lopetettiin. Instagram on huikea palvelu ja sopii minunlaiselleni visualistille.

9. Rakastan kenkiä. Jossain vaiheessa laskin, että minulla on varmaan 180 paria erilaisia kenkiä.
Parin viime vuoden aikana olen hillinnyt kenkäostoksiani vaikka juuri viime viikolla ostinkin taas uudet nilkkurit...pantteri ei pääse pilkuistaan enkä minä kenkähulluudesta....


10. Olen tanssinut monisatapäisen juhlayleisön edessä ja aukonut suuta The Supremesin Stop in the name of love -biisi tahdissa. Sen hetkisen työpaikkani toimitusjohtaja täytti pyöreitä vuosia ja meillä oli kolmen kollegan kanssa sinne ohjelmanumero. Huikeat vaatteet haettiin MTV3:n puvustosta ja kampauksen minulle loihti kampaaja Kaisu, joka silloin oli Napsissa töissä.

11. Olen käynyt vuodesta 1999 samalla kampaajalla Kaisulla ja seurannut häntä useissa eri liikkeissä. Hyvä kampaaja on naiselle elintärkeä kuten hyvä gynekologi tai hammaslääkäri. Kolmea en vaihda ja Kaisu on yksi niistä. Hän tuntee hiukseni ja antaa aina hyviä hoito-ohjeita sekä vinkkejä.

12. Kurkkaan aina ohimennessäni mitä roskalavoilla on. Haluan tehdä löytöjä "koska toisen romu voi olla minun aarteeni" -periaatteella. Olen kerran vienyt jopa keittiötikkaat yhden roskalavan ulkopuolelle päästäkseni sinne paremmin penkomaan. Minun harmikseni tikkaat vain kaatuivat kun olin lavalla sisällä.... Tältä reissulta lähti mukaan vanha puinen, täysin ehjä matkalaukku! Rakastan myös kirpputoreja ja niiden penkomista.


13. Olen armoton kierrättäjä. En edes muista kuinka kauan olen lajitellut kotitalouteni jätteet mutta kauan se on ollut. Lasit, metallit, ongelmajätteet, pahvit/kartongit, biojätteet erikseen. Vaatteet Fidaan tai itse myymään kirppikselle. Vien myös paljon erilaisiin keräyksiin ja lahjoitan niitä tarvitseville.

14. Rakastan kevättä ja kesää koska olen kesäkuussa syntynyt. Kun valonmäärä lisääntyy keväällä en tarvitse enää välttämättä herätystä aamuisin koska aamunkajo saa minut avaamaan silmäni ja nousemaan ylös reippaana.

15. Omaan erittäin hyvät unenlahjat. Kun asetun vaakatasoon nukahdan heti ja herään siihen kun kännykkä pirisee aamulla. En koskaan kuule kun Hesari kolahtaa postiluukusta aamuyöstä tai ulkona raivoaa ukkonen. En ole herännyt - kahdesti - siihen, että Minnie on syönyt yöllä koko petinsä ja nukkuu vaahtomuovirouheen keskellä mutta minä en ole kuullut yhtään mitään. Jos herään yöllä tiedän, että olen tulossa sairaaksi...


16. Hiukseni ja kynteni kasvavat ihan hurjaa vauhtia. Joku voi käydä alkukesästä laittamassa geelikynnet varpaankynsiinsä ja ne kestävät elokuuhun saakka. Minun on vähintään joka neljäs viikko käytävä pedikyyrissä tai olen ihan Jörö-Jukka pitkine kynsineni. Myös juurikasvua hiuksissa pukkaa jo viikossa esille...

17. Fanitan Italiaa ja italialaista ruokaa. Olen kolunnut saapasmaan aika huolellisesti läpi ja se elämäntapa ja kulttuuri vain ovat niin ihania. Muistan aina ensimmäisen reppureissun Firenzeen, Roomaan ja Venetsiaan sekä kaikkia hauskoja kommelluksia matkan varrelta.

18. Ihailen aina arkkitehtuuria missä kuljenkin. Saatan pysähtyä katselemaan vaikka vanhaa jugendtaloa pitkäksi aikaa ja räpsimään siitä valokuvia. Rakennukset ja niiden muotokieli vievät minut ihan mukanaan ja unohdan ajankulun. En välttämättä muista edes syödä kun talot kiehtovat.

19. Metsään ja luontoon on päästävä säännöllisesti lataamaan akkuja. Joko lenkkeilyä koiran kanssa, sienestystä, marjojen poimimista tai vain kävelyä pitkospuilla tai polulla. Luonnossa mieli lepää!


20. Osaan käyttää iskuporakonetta ja monia muitakin työkaluja. Sain kerran joululahjaksi ruuvimesselisetin kun olin sellaista toivonut isältäni. Olen saanut riidan ex-mieheni kanssa aikaan siitä, että kasasin Ikean-kaapin sillä aikaa kun hän kävi "ottamassa happea" välillä pihalla.

21. Olen vähän harakka eli rakastan kaikkea kimaltavaa. Minulla on paljon näyttäviä pukukoruja, kimaltavia korkkareita, asusteita ja käsilaukkuja. Niitä tulee käytettyä melko harvoin mutta rakastan niitä. Viimeksi tänään ihailin hopeanvärisiä tennareita.


22. Olen kova analysoimaan asioita ja kyseenalaistamaan. Janoan tietoja asioista, jotka minua kiinnostavat ja siksi varmaan teen aina myös taustatyötä jos postaan jostain paikasta, tapahtumasta, kaupungista jne. En voi vain pintaraapaista vaan haluan tietää enemmän. Joskus saatan upota nettiin hakemaan jotain tietoja ja havahtua puolentunnin kuluttua.

23. Olen luonteeltani luova ja visuaalinen joten kuvat ja aistit ovat minulle tärkeitä. Silti minussa asuu "pienenpieni insinööri", jonka pitää myös ymmärtää jotkut asiat pintaa syvemmältä eikä vain todeta "se nyt vaan on näin". Silti ihan faktoihin nojaavien oikein insinöörien kanssa olen aina ihan eri aaltopituudella :D

24. En juurikaan katso teeveetä. Minulta voi mennä monta viikkoa etten edes avaa koko toosaa. En seuraa mitään sarjaa tällä hetkellä ja jos jotain katsoisin kurkkisin sen sitten Katsomosta tai Areenasta jälkikäteen.


25. Rakastan eläimiä ja omaa russeliriiviöni ihan valtavasti. Lapsena lempiohjelmiani teevessä olivat Avara luonto ja Merten salaisuudet. Olin aina halunnut koiraa ja kun sen vihdoin hankin tiesin, että tein juuri oikean ratkaisun. Minulla on oma lenkkiseuralainen ja kulttuurikoira lähes aina mukanani.

Tässä 25 satunnaista faktaa minusta ja toivottavasti jaksoit lukea! 
Nappaa haaste jos siltä tuntuu :)

Osa postauksen kuvista on todella vanhoja ja äärimmäisen huonolaatuisia mutta halusin jakaa ne näistä suurenmoisista hetkistäni sekä ottaa mukaan kuvittamaan näitä faktoja minusta















20 kommenttia:

  1. Tämä postaus oli tosi kiva. Oli mukava saada tutustua sinuun paremmin. Itsekin olen miettinyt tämän postauksen tekemistä, mutta mitä kertoisin?!

    Kivaa viikonloppua Sinulle, Marjo ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun kurkkasit ja luin jo kerran sinun 25 satunnaista faktaa ja hyvinhän sinä olit saanut ne kasaan. En ehtinyt vain vielä kommentoida.

      Aurinkoa viikkoosi Krisse ❤

      Poista
  2. Aika monta faktaa sinusta tiesinkin, mutta jotain oli uuttakin.

    Äiti vahti kun olin lapsi, etten kulje kumarassa kun olin jo 170 am varhausteininä. Kasvukäyrien mukaan minusta olisi voinut tulla jopa 190 cm, mutta lopulta pituus tyssäsi 174 senttiin. Silläkin olin luokkani pisin pojat mukaan lukien lukion toiselle asti. Mutta ei pituus huono asia ole enkä nykynuorien rinnalla ole edes erityisen pitkä vaikka naisten keskipituuden reippaasti ylitänkin.

    Ikeat osaan kasata, vaikka päin erehdyksen kautta. Niiden kokoamiseen kuuluu aina yksi purkuvaihe.

    Kierrätys kuuluu asiaan, meillä on kotipihassa onneksi kaikki muu peruskierrätys pattereita, sähkölaitteita ja tekstiilejä lukuunottamatta.

    Lentokoneesta en ole hypännyt, mutta 5+ -tason koskia olen laskenut meloen kärjessä. Siitä on huvittava kuvakin, joka pitäisi kun etsiä taas esiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Odotan innolla sinun koskenlasku kuvia eli kaivapas ne nyt se pikapikaan :)

      Tuo pituus ei todellakaan ole enää mikään juttu. Törmään päivittäin teinityttöihin, jotka ovat minua pidempiä. Minulla on pitkät vanhemmat ja veljeni on melkein kaksi metrinen hujoppi.

      Ikea en vielä koskaan ole joutunut purkaan - ehkä sekin päivä koittaa! Yleensä on mennyt heti oikein.

      Poista
  3. Ei että, tämä oli hauska postaus <3. No joo, ehkä osa poiminnoista oli hiukan irrallisia ;) - mutta kyllä niistä sinut tunnisti. Aito Marjo <3. Mistä syystä osaan kuvitella juuri sinut hitsaamaan tai kokoamaan sujuvasti Ikeaa... :D? Sinulta käy kaikki!

    Hauska postaus. Ehkä nappaan aiheen joskus itselleni... jos keksin ensin edes 10 satunnaista faktaa ;).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nappaa ihmeessä tämä haaste :) Tätä oli äärimmäisen hauska tehdä ja muistella menneitä. Irrallisia tai ei niin liittyvät minuun ja persoonaani joten siksi otin nekin mukaan. Ihanaa, että tästä välittyy aitous!

      Aurinkoista viikkoa Rouva Sanalle ❤

      Poista
  4. Tämä oli hauska postaus, jonka tein itsekin jo aikaisemmin. Kivoja ja mielenkiintoisia juttuja olit listannut, tuo laskuvarjohyppy ;)

    Ihanaa viikonloppua !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sara ihanuus ❤ Luin sinun vastaavan kun ilmestyi ja sekin oli hauska paljastaen hauskoja sinusta. Kiva oli lukea sitäkin!

      Aurinkoa alkavaan viikkoosi!

      Poista
  5. Olipa kiva ja pituutesi on upea! Apua tuo taivailta hyppy, ei pysty ei. Mumminikin on rapu ja aika pitkävihainen, oletko sinä, hih vaikutat niin ihanalta ja positiiviselta, kuten mummikin muuten. Ihanaa infoa, olet oikea monitoiminainen naisellisine kujeineen. Täällä jousimies toivottaa mukavaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kirahvi kuten joku joskus on sanonut :)Pitkä jalat ja muutenkin pitkä.
      En ole mielestäni pitkävihainen vaikka rapu olenkin. Tässä asiassa en taida olla tyypillinen rapunainen. Laskuvarjohypystä oli aina haaveillut ja tämän jälkeen oli tarkoitus jatkaa ihan laskuvarjohyppy kursseille mutta elämä alkoikin viemään sitten ihan eri suuntaan.

      Mukavaa ja aurinkoista viikkoa Tiia ❤

      Poista
  6. Olipa kiva postaus!
    Ihanaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marina ❤
      Aurinkoa viikkoosi ja me taidetaan nähdä keskiviikkona eikös niin...

      Poista
  7. Ihann, kun nappasit haasteen ja toteutit sen! Näitä on vaan niin kiva lukea ja tällä kertaa opin paljon uutta sinusta!

    Olen kanssa esittänyt playbackina paria kuuluisuutta. Meidän bravuuri oli Abba yhtye monisatapäiväiselle yrittäjäjoukolle. Oli aikamoista menoa! Muutama suttuinen kuva löytyy minultakin tapahtumasta.

    Aurinkoista viikonloppua sinulle ihanuus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wau Tuulanneli - mehän voidaan sitten perustaa sun kanssa showryhmä, joka tanssi ja aukoo suutaan :D Kaikkea sitä on tullut tehtyä ja mitä kaikkea vielä tullaan tekemäänkään.

      Aurinkoa viikkoosi ja kiva kun heitit ilmoille tämän haasteen ❤

      Poista
  8. Tosi kiva postaus! Oletkin oikea vauhtimimmi! Olen harkinnut tällaisen tekemistä myös, mutta ei taida olla oikein mitään kivaa kerrottavaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Satu ❤ Taidan olla vähän rämäpäinen vaikka naisellisuuttakin löytyy. Lapsena minulla oli aina polvet auki kun kaaduin. Polvissa vieläkin arvet noista kaatumisista.

      Tee ihmeessä tämä ja kerrot mitä haluat paljastaa.

      Aurinkoa viikkoosi!

      Poista
  9. Tämä oli niin kiva postaus! Hypännyt laskuvarjolla ja hitsannut, hienoja saavutuksia. Tuli mieleeni yksi juttu itsestänikin, mutta en paljasta, että on edes jotain kerrottavaa, jos ja kun tämän listan laadin. Sinä osaat jos tahdot, sen olen jo oppinut tietämään. Moniosaaja olet!
    Ja vauhdikasta tulevaa viikkoa toivottaa vesimies. Nähdäänkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuula ihanuus ❤ Taidan olla kyllä sellainen "tekijätyyppi". En jaksa muuten koskaan lukea mitään käyttöohjeita vaan alan vaan painella nappuloita uusien laitteiden kanssa heti ne saatuani.

      Tee ihmeessä tämä blogihaaste postaus niin saamme kuulla mikä tuo salaperäinen juttu on .... ;)

      Aurinkoa viikkoosi ja nähdään keskiviikkona ❤

      Poista
  10. Olipa kiva lukea tätä,tästä oppi sinusta niin paljon:) Vau,olet pitkä lady,upeeta:) (olen aina halunnut pari senttiä lisää,olen vain 170 cm) Kaikenlaista olet tehnyt ja kaikenlaisessa olet ollut mukana,vauhdikas olet:) Ja tuo tukkasi,niin upea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jael ❤ Et sinäkään kyllä kovin lyhyt olet vaan pitkä upea nainen.
      Kaikenlaista on tullut tehtyä ihan kaikkea ei edes blogissa kehtaa tunnustaa mitä on puuhaillut. Tukka taitaa olla perua isän suvulta :)

      Poista