maaliskuuta 18, 2018

Huawei Mate 10 Pro testaus on alkanut...


Nyt paljastan suuren (LUE: karmean) salaisuuden itsestäni! Olen kaikki ne vuodet kun minulla on ollut kännykkä käyttänyt Nokian laitetta. En edes muista minä vuonna sain ensimmäisen kännykkäni. Ehkä vuonna 1995 tai 1996 minusta tuli "nokialainen". Välillä minulla oli työluurina iPhone ja koin olevani ihan hukassa siinä maailmassa. Reilun vuoden seikkailu iPhone kanssa oli rankkaa mutta privaluurina oli silloinkin tuttu ja turvallinen Nokian Lumia. Olin rakastunut Lumian kameraan ja tänne blogiinkin kaikki alkuvuosien kuvat on otettu tällä Lumiallani.


Olen siis kännykän suhteen ollut melkoinen dinosaurus. Voisin melkein todeta olevani fossiilinen muinaisjäännös, joka on vannonut ennen kalosseja, kumisaappaita ja autonrenkaitakin valmistaneen yrityksen luurien nimeen. Sitten Nokian osti Microsoft ja minä sain työluuriksi heidän kapulansa. Tai jos ihan totta puhutaan minä valitsin sen ihan vapaaehtoisesti :)  Oli oikein turvallinen ja helppo valinta kun ei tarvinnut opetella mitään uutta ja kaikki pelasi kuten aina ennenkin.

Pakko todeta tähän väliin, että toivoisin aina kännykkää vaihtaessani sellaista palvelua, että joku siirtäisi palveluna minun kaikki tiedot uuteen luuriin. Tai siis alustaisi sen ihan käyttövalmiiksi varustettuna juuri kaikilla ohjelmalatauksilla, kuvakkeilla, tiedoilla jne., joita vanhassakin kännykässäni on ollut. Ehkä tällainen palvelu on jo ostettavissa vai onko?


Mutta nyt minun luurimaailmassani ovat alkaneet puhaltaa ihan uudet tuulet. Kun tarjoutui mahdollisuus ottaa Huawein kännykkä kuukaudeksi koekäyttöön testimielessä tartuin tilaisuuteen kuin ahnas kala matoon koukussa. Olen ymmärtänyt ja hyväksynyt vihdoin sen tosiseikan, että windows-puhelimet ovat jo tulleet tiensä päähän ja uusia puhelimia tuskin enää tulee montaakaan. Windows-puhelimien ongelmana kun on sovelluksien vähäisyys ja niiden laatu. Nyt jos koskaan ottaisin itseäni niskasta kiinni ja ottaisin myös haltuun android käyttöjärjestelmän.


Pakko myöntää, että olen ollut muutamien käyttöpäivien jälkeen ERITTÄIN tyytyväinen Huawei Mate 10 Pro luuriini. Kun hain puhelimen testailtavaksi sain jo kattavan opastuksen puhelimen syövereihin. Huippu hyvä opettaja - kiitos Elisa kärsivällisyydestäsi! Istuin vielä toviksi alas "henk.koht. it-tukeni" kanssa jotta muutamat seikat vielä selvisivät hänen kanssaan. Kiitos I taas jälleen kerran avustasi!


Kaikki tämän postauksen kuvat olen nyt ottanut Huawei Mate 10 Pro luurilla. Mitäs pidätte?

"Leica Dual -kaksoiskameralle kuvaat kuin järkkärillä." Olen jo huomannut miten kameran älykäs kaksinkertainen zoomaus toimii. Aika jännä juttu! Toistaiseksi olen mennyt automaattiasetuksilla - kuten tänään Minnien kanssa Villa Elfvikin luontopolulla - mutta jatkossa haluan kokeilla myös RAW-kuvaustilaa. Myös todella nopeasti (20 minuuttia) pikaladattava akku on aika huippu juttu!

Minä jatkan Huawei Mate 10 Pro kännykän testaamista ja tulen taas jossain vaiheessa raportoimaan siitä lisää. Instan puolella myös #matepro10 #huaweisuomi #uuttatestaamassa tägeillä varustetut kuvat ovat uuden luurin valokuvia. Pakko kyllä myöntää jo tässä vaiheessa, että Huawei on aika hyvin voittanut minut jo puolelleen. Katsotaan nyt syveneekö meidän ihastuminen  ihan syväksi rakkaussuhteeksi...

Ai, niin aloitan myös ensi viikolla testaamaan Olivia Kleinin luonnonkosmetiikkaa. Suomalainen luonnonkosmetiikka kiinnostaa ja Olivia Kleinin brändi myös. Jos teillä on kokemuksia tuotteista kuulisin mielelläni mitä mieltä olette? Tai ovatko jotkut tuotteet jo suosikkejanne? Myös omia Huaweí kokemuksiaan saa jakaa kommenttikentässä mielellään.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille - kevät on ihan kohta täällä!


Huawei Mate 10 Pro gsm saatu testikäyttöön 

18 kommenttia:

  1. Androidiin hyppääminen meni aika kätevästi ja suurin osa yhteystiedoistakin siirtyi kun oli tallentanut ne pilveen. Ja sovellusvalikoimakin tosiaan on paljon parempi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin muistelen sinun kertoneen kun vaihdot oman luurisi :) Sovelluksista olen ihan innoissani jo nyt.

      Poista
  2. Tämä iPhone -käyttäjä seuraa innolla testaamistasi. Minua kiinnostaa kovasti Huawei Mate10 Pron Leica Dual kaksoiskamera.
    Täällä kuulolla ja katselulla.
    Energistä uutta viikkoa, Marjo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lupaan Tuula kyllä pitää sinut ajan tasalla tästä testijaksosta :) En muistanutkaan, että sinä olet iPhone -käyttäjä. Huawei Mate 10 Pro Leica kaksoiskamera on kyllä aika namu...
      Aurinkoista viikkoa ja toivottavasti nähtäisiin ennen kesää...

      Poista
  3. Systerillä myös tuo Huawei Mate kaksoiskamera ja kyllä hyväksi todettu, eikä paljoo huonompi ole edeltäjänsäkään Huawei 10 ihan yhdellä kameralla (miehellä). Sillähän minäkin kuvailen nykyään etupäässä, ainakin pimeässä toimii paljon paremmin kuin kun järkkäri. Tykkään ja vaihdan tän oman antiikki iphonen juuri tuohon mateen heti ensitilassa , kunhan rahaa vielä jostain keksin. Huikeita kuvii Marjo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sari kommentistasi :) Sinulla on sitten ollut koekaniineja ihan omassa lähipiirissä. Olen aina ajatellut, että sinä kannat aina järkkäri mukanasi. Minä aina tuskailen iltatilaisuuksista kun järkkäri (vaikka minulla minijärkkäri onkin) ei mahdu pikkulaukkuihin.
      Aurinkoa päivääsi :)

      Poista
  4. Tämä siirtohan onnistuu nykyisinn ihan helposti, puhelimissa on jo kiinteänä näitä ohjelmia. Ja kiva kun olet päässyt testaamaan uutta luuria! Sieltä se dinosauruskin ponnistaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on ihan totta Satu :) Pääasia on, että yhteystiedot sai siirrettyä ja niillähän pärjää jo pitkälle. Vaikka olenkin muuten edistyksellinen ja jopa pioneerihenkinen monissa jutuissa niin olin vain jymähtänyt "nokialaisiin". Toisaalta pakko myöntää, että haluaisin silti uuden puhelimen aina itselleni räätälöitynä. Dinosaurus kiittää kommentista :D

      Poista
  5. Itse vaihdoin Windowsista iPhoneen, kun kaikilla tutuillakin tuntui sellainen olevan ja osa iPhonen sovelluksista, tuolloin, jutteli parhaiten vaan iPhoneiden kanssa.
    iPhone ja iPad juttelevat myös kivasti keskenään, mutta varmaan myös Android-puhelimet ja Android-tabletit. Vielä jos uskaltaisi vaihtaa läppärin Macbookin, mutta jotenkin hyppäys pääasiallisella työvälineellä tuntuu liian isolta, toistaiseksi ainakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että sinä pärjäsit iPhonen kanssa heti. Minulle se maailma ei vain auennut. Jatkan kyllä edelleen läppärillä eli siellä kyllä jatkuu windows-maailma ja olen siihen ihan tyytyväinen.

      Poista
  6. Minä olen täysin menettänyt Huaweille sydämeni. Kamerat on todella hyviä ja kuvista saa jo perusmuokkauksilla aivan mahtavia.
    Ihania kuvia, todella selkeitä.
    Mukavaa viikkoa sinulle Marjo <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, sinulla on Huawei :) kiva kuulla Outi! Luulin, että Samsung Galaxy on sun luurisi.
      Kiva kun pidit kuvistani.
      Mukavaa alkanutta viikkoa <3

      Poista
  7. Minulla on kaikki puhelimet, älyluureihin siirtymisen jälkeen, olleet android-puhelimia. Minulle android sopii. Applen tuotteisiin vaan en pääse sisälle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että olet uskollinen android-käyttäjä. Minäkäään en edes vuodessa päässyt sisälle Apple-maailmaan ja olin helpottunut kun työluuri vaihtui.

      Poista
  8. Vannon Huawein nimeen ja ihan hetsilleen en voisi ajatellakaan mitään muuta uutta luuria. Kamera on aivan loistava, ihan parhaimpia ja jopa mielestä parempi, kuin parhaissa appleissä, mitä on tehty kamujen kanssa vertailuja. Täällä ollaan Huawei naisia ja Maijun kanssa ollaankin tehty tubevideo, missä Maiju ylistää i-phonea ja minä Huaweita ja kuitenkin meidän luureilla on ihan hirmuinen hintaerokin ja uusi pitää taas varmaan kummankin hommata suurin piirtein samojen elinikäodotteiden päättyessä.

    Kivaa päivää Marjo <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiia :) on aina kiva kuulla jo Huaweille menettäneen ihmisen kommentti. Täytyykin etsiä tu teidän kapulavideo. Muistan kyllä Maijun hekuttaneen ainakin blogissa iPhonea mutta tuo video varmaan mennyt minulta ohi.

      Mukavaa viikon jatkoa <3

      Poista
  9. Mullakin oli Huawei Honor testissä jokin aika sitten. En päässyt yli Android-käyttöjärjestelmästä, olenhan vannoutunut iphone-girl, nyt käytössä iphone8+. Kyllähän noissa Huawein malleissa on yleisesti paremmat kamerat, että sen kameran kyllä ottaisin. Kerro sitten, mitä tykkäsit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinulle kävi sitten Huawein kanssa kuten minulle sen iPhonen kanssa. Kamera Huaweriss on kyllä ihan huippu. Kerron ihan varmasti miten testaus tulee jatkumaan. Kivaa viikon jatkoa Mia :)

      Poista