joulukuuta 12, 2019

Tänä jouluna meilläkin ollaan jouluvillapaidoissa


Tänään oli jännä päivä koska kävin hakemassa postin noutopisteestä joulupaketin! Jo eilen oli kännykkääni kilahtanut viesti, että lähikaupassa minua odottaisi paketti. Olin kuin kissa pistoksissa koko työpäivän kun mietin pakettiani. Kun tämä paketti ei ollut ihan "mikä tahansa paketti" vaan vähän sellainen "outo juttu"! Olin nimittäin elämäni ensimmäisen kerran ostanut itselleni jouluvillapaidan. Olin vielä tilannut sen netistä, joka sekin on oma erikoinen tarinansa mutta ei mennä siihen nyt vielä tarkemmin.


Olen täällä blogissa kirjoittanut ainakin kerran jouluvillapaidoista. Me kaikkihan muistamme legendaarisen Bridget Jones -elokuvan kohtauksen, jossa Bridget tapaa Mr Darcyn vanhempiensa luona. Kun mies on vielä selin Bridgetiin on Bridget varma, että tässä on todellakin Mr Right! Mutta illuusio murenee pieniksi palasiksi kun Mr Darcy kääntyy ja hänen päällään on Bridgetin mielestä maailman noloin ja rumin jouluvillapaita. Tässä paidassa on vielä poronpää!


Muistatte varmaan kun oli Black Friday. Sähköposti lauloi lakkaamatta eri postimyyntiyritysten "mustia ohittamattomia tarjouksia". Paljastan teille nyt salaisuuden! En ole koskaan ennen ostanut tuotteita Black Fridayn aikana. Joku Elloksen email jäi kuitenkin poistamatta sähköpostista ja seuraavalla viikolla klikkasin sen vähän vahingossa auki puhelimella. Ja PING - siinä oli etusivulla tarjouksessa jouluneule naisille. Tarjoushinta punapohjaiselle neulepaidalle oli 21€ joten eihän sitä voinut jättää tilaamatta kun paidan etumuksessa komeili vielä poro kaulassaan sininen kaulaliina.


No, nyt minullakin on siis jouluvillapaita ja siinäkin on poronpää. Eikä se riittänyt, että tilasin itselleni jouluvillapaidan. Pieni viaton jackrussell raukka Minnie joutui myös uhriksi ja hänellekin tilattiin omansa. Toki se on koirille tarkoitettu ja sellainen manttelimallinen. Mutta meitä yhdistävät nuo poronpäät ja punaiset joulupaidat.


Jatkoin siis hetken vielä aletuotteiden selailua kun ruudulle napsahti koirien jouluvillapaita. Joko tietokoneeni vakoilee minua tai lukee jotain tiedostojani mutta koskaan ennen en ole Elloksen kautta tilannut mitään koirille. Joten mistä ihmeestä se tiesi minun olevan kiinnostunut edes koirien vaatteista? No, pakkohan minun oli sitten ottaa myös russeliriiviölle oma jouluvillapaita kun siinäkin oli poronpää. Ja hinta tälle ihanuudelle oli 13€!


Olemme valmiita joulunviettoon kun se koittaa! 
Meillä on nimittäin ihanat, uudet jouluvillapaidat!
Mitäs pidätte? Oliko hitti vai huti? 
Onko sinulla jouluvillapaitaa vai onko se mielestäsi ihan nolo?


10 kommenttia:

  1. Kyllä ne tietävät, osaavat yhdistää aiemmat hakusi ja kun etsit jouluvillapaitaa tulee myös koirien villapaita esiin. Olen huomannut itse saman monta kertaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin se varmasti on, että netti nuuskii koko ajan missä vierailemme ja kerää dataa. On minulle kerran sattunut sellainenkin outo juttu, että mielessäni oli pitkään pyörinyt katsoa nilkkureita netistä. Ja sitten kun seuraavaksi kun avasin läppärin niin ensimmäisenä tuli nilkkurimainos. Olin ihan puulla päähän lyöty ja mietin, että toivottavasti tietsikkani ei tule ajatuksiani useimminkin :D

      Poista
  2. No nythän noi jouluvillapaidat tulevat esille vähän joka puolelta! Mulla ei sellaista ole, eikä mitään muutakaan villapaitaa, sillä olen niin kuumaverinen etten voisi ikinä mitään paksua vaatetta pitää päällä. Aina välillä toivon että joskus paleltuisi ja voisi pukea päälleen jotain paksumpaa ja ihanasti lämmittävää.
    Mukavaa viikonloppua sinulle ja koirakaverille <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoitin vähän virheellisesti eli olisi pitänyt puhua "jouluneuleista". Kummassakaan paidassa ei ole villaa ollenkaan. En voi itseä pitää paitaa, joka on kokonaan villaa koska pakahdun siinä. Minulla on norjalaisvillapaita lähes käyttämättömänä kaapissa mikä harmittaa. Olen myös huomannut, että karhea villa suoraan ilolla aiheuttaa allergiaa ja hirveän kutinan.
      Mukavaa viikonloppua Kristiina sinne Ahvenanmaalle <3

      Poista
  3. Minulla ei ole jouluvillapaitaa, mutta teidän paitanne ovat hienot eivätkä edes sieltä "pahimmasta" päästä. Hauskaa, että Minniellekin löytyi oma.
    Tuo on aika pelottavaa, kun selaamasi sivustot "lukevat ajatuksiasi", mutta niinhän se on, että osaavat yhdistää aiempia hakuja.

    Kivaa joulun odotusta sinulle, Marjo ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olet ihan oikeassa Krisse :) Olen nähnyt paljon pahempiakin mutta näissä oli hauskaa huumoria mukana ja poronpäät. Meillähän on kotona myös pari sellaista seinällä.

      Netti on käsittämätöntä välillä ja pitäisi kyllä pyöriä siellä ehkä "anonyymina" niin välttyisi monelta mainokselta jatkossa. Toisaalta minulle tulee myös sellaista "mainosmateriaalia" jota kyllä ihmettelen kun se ei liippaa yhtään läheltä.

      Kivaa viikonloppua ja joulun odutusta Krisse <3

      Poista
  4. Ihanat paidat! Minäkin hankin itselleni marketista hätäpäissäni, kun piti projektitiimin Berliinin reissua varten sellainen olla. Sulla kimaltavat sarvet, minulla on punainen pörrönenä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Minna! Tuosta teidän "paitareissusta" olisi kiva nähdä valokuva :D Varmasti teidät on Berliinissä huomattu. Minulla on vuosia sitten ollut yhdet pikkujoulut, joihin piti pukeutua joulupaitaan ja ne olivat kyllä pidemmän päälle myös "hyvin lämmöiset juhlat". Kun oltiin sisätiloissa koko ilta paksuissa neuleissa ja tanssittiin niin kuumahan siinä tuli :D

      Poista
  5. Ihanat samikset olette noilla jouluvillapaidoilla ❤️. Nelson on jotunut noloilemaan jo muutamia vuosia ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistankin Nelson jouluvilliksen :D Minnie on onneksi tottunut vaatteisiin jo ihan pennusta eli hän ei laita kyllä vastaan kun jotain puetaan päälle.

      Poista